اخبار روزفناوری

ناسا قرص تلخ را می بلعد – ماموریت خدمه اسپیس ایکس را به تأخیر می اندازد تا جا برای استارلاینر بوئینگ باز شود

ناسا قرص تلخ را می بلعد – ماموریت خدمه اسپیس ایکس را به تأخیر می اندازد تا جا برای استارلاینر بوئینگ باز شود

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

اداره ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) ماموریت خدمه بعدی خود را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به تعویق انداخت. ناسا و اسپیس ایکس قرار بود ماموریت Crew-9 را اواخر این ماه به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستند، اما اکنون، این ماموریت بیش از یک ماه به اواخر سپتامبر به تعویق افتاده است. این تاخیر در حالی رخ می‌دهد که استارلاینر بوئینگ همچنان در ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی می‌ماند، بدون هیچ جزئیاتی از جبهه ناسا درباره برنامه‌هایش برای بازگرداندن استارلاینر و خدمه‌اش به زمین.

در حالی که بوئینگ سازنده Starliner مصر است که آزمایش‌های ایمنی گسترده‌ای را بر روی کشتی انجام داده است، ناسا هنوز جزئیات بررسی آژانس را به اشتراک نمی‌گذارد که احتمال بازگشت فضانوردان بوچ ویلمور و سونی ویلیامز به زمین را فراهم می‌کند. همان کشتی که با آن پرواز کردند.

تاخیر ناسا Crew-9 فضا را در ایستگاه فضایی بین‌المللی برای خروج ایمن از ایستگاه Starliner باز می‌کند

تاخیر پرتاب خدمه 9 تا 24 سپتامبر در ابتدا گزارش شده توسط ArsTechnica اوایل امروز، و NASAS آن را در چند لحظه قبل در انتشار تایید کرد. در آن، آژانس تعقیب و گریز را قطع کرد و بلافاصله به اشتراک گذاشت که این تأخیر برای این است که «مدیران ماموریت بتوانند برنامه ریزی بازگشت را برای آزمایش پرواز خدمه بوئینگ آژانس که در حال حاضر به آزمایشگاه مداری لنگر انداخته اند، نهایی کنند.» Ars در گزارش خود اشاره کرده بود که تیم‌های روی زمین باید نرم‌افزار Starliner را به‌روزرسانی کنند تا به آن اجازه دهند به طور مستقل از ایستگاه فضایی بین‌المللی باز شود – جنبه‌ای از عملکرد آن که استیو استیچ ناسا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی به آن اشاره کرده بود.

از روز دوشنبه، “هیچ تصمیمی” توسط ناسا برای سفر بازگشت ویلیامز و ویلمور اتخاذ نشده است. آژانس و بوئینگ «به ارزیابی آمادگی فضاپیما ادامه می‌دهند»، اما جالب اینجاست که در انتشارات ناسا هیچ به‌روزرسانی برای خدمه Crew-9 به اشتراک نمی‌گذارد. در حال حاضر، SpaceX Crew Dragon برای Crew 8 و Starliner به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شده‌اند، که توانایی ایستگاه را برای قرار دادن وسایل نقلیه خدمه بیشتر محدود می‌کند.

Boeing’s به ایستگاه فضایی بین المللی تصویر: ناسا

مکمل فعلی خدمه 9 قصد دارد فضانوردان ناسا، زنا کاردمن، نیک هیگ و استفانی ویلسون را به همراه الکساندر گوربونوف، فضانورد Roscosmos، برای یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. با این حال، اگر آژانس برنامه ریزی می کرد که ویلمور و ویلیامز را با اژدهای SpaceX به زمین بازگرداند، می توانست فقط دو فضانورد را با دراگون پرواز دهد و ویلمور و ویلیامز را در هنگام بازگشت به آنها ملحق کند. چنین نمایه ای باعث می شد که فضانوردان بوئینگ بیش از شش ماه را در فضا سپری کنند و به این معنی است که آنها در کشتی پرواز می کنند که برای آن آموزش کمی دیده اند.

از هم‌اکنون، ناسا و بوئینگ به تجزیه و تحلیل داده‌های آزمایش آتش داغی که آخر هفته گذشته در فضا در Starliner انجام شد، ادامه می‌دهند. در آخرین کنفرانس مطبوعاتی ناسا، مدیر خدمه تجاری، استیو استیچ به اشتراک گذاشت که این داده‌ها می‌توانست برای اطلاع از بررسی آژانس در اواخر هفته گذشته استفاده شود. با این حال، از آن زمان تاکنون هیچ خبری از سوی ناسا منتشر نشده است، گمانه زنی ها در مورد توانایی Starliner برای بازگرداندن خدمه به خانه افزایش یافته است.

جنبه‌های دیگر عملکرد کشتی که ناسا و بوئینگ در حال ارزیابی هستند، «منطق پرواز» برای «سیستم پیشران یکپارچه» و قابلیت اطمینان سیستم است. استیچ در طول صحبت خود به اشتراک گذاشته بود که نحوه رفتار پیشرانه های استارلاینر – که ثابت شده مشکل سازترین جزء آن هستند – پس از جهت گیری رو به خورشید و محصور شدن آنها در خانه سگ برای درک رفتار کشتی و مشخصات بازگشت آن کلیدی است. .

d986d8a7d8b3d8a7 d982d8b1d8b5 d8aad984d8ae d8b1d8a7 d985db8c d8a8d984d8b9d8af d985d8a7d985d988d8b1db8cd8aa d8aed8afd985d987 d8a7 66b2a44017044

این رانشگرها وظیفه دارند کشتی را از ایستگاه فضایی بین‌المللی دور کرده و از ورود آن به جو زمین اطمینان حاصل کنند. ، با خطرات برخورد با ایستگاه فضایی بین المللی و نمایه ورود مجدد نادرست از جمله مواردی است که آژانس فضایی احتمالاً ارزیابی می کند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا